pondělí 9. srpna 2010

A zase ta vysoká...

O mé přijímačkové anabázi na koreanistiku jsem psal tady. Po druhém kole jsem zhodnotil výsledky jako neúspěšné a s jakoukoliv šancí na přijetí už nepočítal. V polovině července se objevily ve studijním systému kompletní výsledky přijímacích zkoušek. Jaký byl můj šok, když jsem zjistil, že i přes chabý zisk 60 bodů jsem se umístil jako první pod čarou, tj. na 21. místě! Na dvacítku přijatých jsem ztratil pouhé tři body ze sta... Jelikož na FF UK se dodatečně nenahrazují nenastoupivší studenti (na koreanistiku pravidelně někdo z přijatých nenastoupí), závěr byl jasný: podat odvolání. Tedy jasno v tom měli ostatní, já už moc ne, poněvadž jsem již vystřízlivěl z "koreanistického" nadšení a začal si uvědomovat, že s moji úrovni angličtiny bych byl pravděpodobně ostuda prváku a horko těžko bych to během studií doháněl. Studium prvního ročníku by pak nejspíše připomínalo horror. Navíc filosofická fakulta zrušila odvolání a nahradila ho přezkumem rozhodnutí děkana rektorem, což je žádost z tvršího soudku, jež evidentně výrazně snižuje šanci žádajících na kladné posouzení seshora. Abych se letos dostal na koreanistiku, tomu jsem obětoval skutečně hodně, takže nelehké rozhodování mi trvalo téměř 3 týdny. Nakonec ho usnadnily horentní výdaje na opravu počítače, kdy mi nezbyla hotovost na srpnový intenzivní kurz angličtiny. Rozhodl jsem se, že žádost o přezkum nepodám, budu vylepšovat angličtinu během podzimu a jara na dlouhodobých kurzech, a pokud další ročník koreanistiky náhodou otevřou už příští rok, opět to zkusím. Budou-li mi znovu přát okolnosti... Dnes jsem začal číst Písně z druhého břehu od korejské spisovatelky Han Mal-suk. Poté se vrhnu na další dosud nepřečtené knihy, takže příští rok by můj seznam přečtené literatury měl čítat minimálně dvacítku položek, s čímž už se dá před komisí u ústních zkoušek trochu zabodovat. :)

6 komentářů:

Lagardere řekl(a)...

Škoda, jsem čekal, že to dáš a projde ti to. Upřímně bych ti to přál.

tombac řekl(a)...

Díky za podporu. Sice jsem všem na srazu tvrdil, že to podám, ale už jsem dost pochyboval. Poté jsem se několikrát přesvědčil, že hlavně co se týče mluvené angličtiny, jsem na tom fakt špatně. Vzpommněl jsem si na slova jednoho ze zkoušejících z komise o zvládnutí jazyka... A na materiály v angličtině, které mi ukazovala jedna už bývalá koreanistka... Došel jsem k závěru, že skutečně je lepší nechat to na příště. Před přijímačkami jsem si platil doučování, ale to nebylo dostatečně často. Pak jsem si maloval, že hned po přijímačkách hupsnu na kurzy. Ale po tom nevalném bodovém výsledku jsem to odložil... Ostatně šance, že ta moje žádost projde bez jakéhokoliv tvrzení a fakt o pochybení fakulty, byla minimální. Ale přes tu třicítku na krku mám ještě času dost a příště mi to snad už vyjde, bez přezkumu.

Anonymní řekl(a)...

mě se ted nepovedla japonska studia a zvažuju odvolání, jen pořád tápu a nevim co jim tam napsat, nejlepší by bylo najít nějakou chybu v testu nebo si stěžovat na to, že tam byla esej a tu si může každý hodnotit jak chce... nevím o někom komu vůbec někdy s odvoláním na ffuk prošlo? jedno na jaký obor...

Tomáš Bacovský aka tombac řekl(a)...

Na fildě straší z tím, že přezkum není odvolání. Před rokem bych ani nevěděl, co do toho napsat. Prostě nebylo co a vymýšlet bych si nechtěl. Kamarádka, která byla v pořadí hned za mnou, žádost o přezkum podala, ale nebylo jí vyhověno. Nevím o nikom jiném, jenž by to také podával. Kdyby mi to zase letos nevyšlo, tak bych to rozhodně nepodal. Ale měl jsem kliku, i když se mi přijímačky nepovedly podle představ, dostal jsem o bod více, než byl minimální bodový počet pro přijetí.

Anonymní řekl(a)...

tak to gratuluju!!

Anonymní řekl(a)...

prosím tě, nevíš co kamarádka psala do toho odvolání, potřebuju nějakou inspiraci...díky