sobota 24. listopadu 2007

Filmasia 3 - program

Konečně jsem si uškudlil trochu volného času a mohu trochu probrat program třetího ročníku festivalu asijského filmu Filmasia (www), jenž je už několik dní k dispozici. A řeknu vám, že po prvotním nadšení z několika pecek nastalo mírné rozčarování, které pramení z faktu, že filmy se budou promítat jen ve Velkém sále kina Světozor a v Aeru a bude jich pouze čtrnáct. Stránky Světozoru o Filmasii původně slibovaly něco krapet jiného. Projekce filmů tedy nebudou začínat o víkendu už dopoledne, ale ve všechny dny kromě zahajovacího čtvrtka v 15:00 odpoledne (bezezbytku to platí jen pro Světozor). Jelikož v Malém sále Světozoru se Filmasia konat nebude, zmenšuje se tak počet projekcí a manévrovací prostor pro navštívení jejich většiny, neboť dva zajímavé filmy budou uvedeny jen jednou a v jiném kině (přesun pomocí tramvaje z jednoho kina do druhého trvá kolem půlhodiny). Drtivé většině lidí to však vadit nebude, jen já jsem takový maniak a chci navštívit téměř vše. :) Holt festival asijských filmů tu máme kromě indického jen jeden. Další malé zklamání mi připravila dvojka filmů, jež má spolu s dosud neznámým krejským bratříčkem tvořit sobotní horrorovou noc. Průměrný tandem Black House a Re-cycle (u nás už nějaký čas na DVD) ve mně nadšení moc nevzbudil (další jihokorejský kousek to vzhledem ke stávající "kvalitě" jihokorejského horroru těžko vytrhne) , leč stejně jako minule se bude asi jednat o nejvíce navštěvovanou projekci v rámci Filmasie. Přes malá povzdechnutí patří organizátorům letošní Filmasie obrovský dík, poněvadž několik kousků je vskutku reprezentativních, v programu se najdou i žhavé hongkongské novinky, a já už se jen třesu, až na to všechno naklušu do sálu a budu se kochat. :) Den D nastane ve čtvrtek 29.11. buď slavnostním zahájením ve 20:00 ve Světozoru (Mad Detective), anebo uvedením prvního filmu v 18:00 v Aeru. Svátek asijského filmu skončí v obou kinech v neděli večer.


Program tvoří prozatím tato třináctka počinů vesměs hongkongského nebo jihokorejského původu:


Novinky, kterým je třeba věnovat pozornost
:

Mad Detective (Šílený detektiv) čsfd

29.11. 19:00 Světozor (slavnostní zahájení)
30.11. 22:00 Světozor

Triangle (Železný trojúhelník) čsfd

30.11. 20:00 Světozor

Lust, Caution (Touha, opatrnost) čsfd

30.11. 20:30 Aero
2.12. 20.00 Světozor


Filmové pecky, které vřele doporučuji:
One Night in Mongkok (Jedna noc v Mongkoku) čsfd
30.11. 15:00 Světozor
1.12. 18:00 Aero

Moje hodnocení: 9/10

Battle of Wits (Souboj stratégů) čsfd

1.12. 22:30 Světozor

2.12. 15:00 Aero

Moje hodnocení: 9/10

A Dirty Carnival (Špinavé ulice) čsfd


29.11. 20:30 Aero
1.12. 20:00 Světozor

Moje hodnocení: 9/10


Hodně zajímavé snímky:

I'm Cyborg, but That's OK (Jsem cyborg, ale to nevadí) čsfd

1.12. 20:30 Aero
2.12. 17:30 Světozor

Moje hodnocení: 8/10


Invisible Target (Neviditelný terč) čsfd

1.12. 17:30 Světozor
2.12. 18:00 Aero

Moje hodnocení: 8/10


Solidní snímky:

City of Violence (Dvě esa) čsfd

30.11. 16:00 Aero

Moje hodnocení: 7/10


Filmy, za něž se neodvažuji ručit:

Black House (Černý dům) čsfd

23:00 Aero (Asijská horrorová noc)

Moje hodnocení: 5-6/10

Re-cycle (Re-cycle) čsfd

23:00 Aero (Asijská horrorová noc)

Moje hodnocení: 6/10

Kousky, jež téměř neznám
:

Expect the Unexpected (Naprosto neočekávané) čsfd

29.11. 18:00 Aero
30.11. 17:30 Světozor

Crazy N' the City (Blázen a strážci pořádku) čsfd

30.11. 18:00 Aero
2.12. 15.00 Světozor

Heavenly Kings (Čtyři nebeští králové) čsfd

1.12. 15:00 Světozor
2.12. 20:30 Aero


Pokud mi zbyde před vypuknutím festivalu nějaký čas, pár mnou doporučených filmů tu rozeberu. Jinak doporučuji sledovat v pondělí a čtvrtek FilmWeb, kam plánuji napsat 2 články o Filmasii a několika filmům se podívat na zoubek (druhý pravděpodobně napíši jen v případě, že budu mít možnost získat na celý festival novinářskou akreditaci). Prozatím se mějte, třeba se pak na Filmasii potkáme. :)

Žádné komentáře: