neděle 13. ledna 2008

Eiga-sai a Go







Jelikož mě hryže svědomí, že jsem předem neupozornil na přehlídku japonských filmů v kině Lucerna, Eiga-sai (oficiální stránky), předejdu alespoň největší možné škodě. Přeci jen asijské filmy nejsou v českých kinech každý den, a natožpak japonské, které má český asiofil možnost vidět výhradně na festivalech a několika počeštěných DVD. Z šesti filmů na Eiga-sai nás čekají ještě tři. Popravdě, o čtyřech snímcích z programu jsem před přehlídkou téměř nic nevěděl. V japonské kinematografii moc velký přehled nemám. Poněvadž projekce Bright Future s Tadanobu Asanem skončila před pár hodinami (bohužel jsem ji nestíhal), mám už možnost trochu zpropagovat jen jediný snímek, jenž jsem navíc jako jediný z přehlídky viděl. Jmenuje se Go (čsfd) a je to výtečný film. A v pražském kině Lucerna poběží ve středu 16. ledna v 18:30.

Jméno režiséra japonského snímku, Isaa Yukisady, je fandům asijského filmu jistě známé aspoň díky jednomu z melodramatických vrcholů asijské kinematografie, Crying Out Love, in the Center of the World (čsfd). Go patří spolu se Sunflower (čsfd) jistě k dalším jeho vrcholným snímkům. Příběh sympatického mladíka (herec Yosuke Kubozuka je známý rolí excentrického ping-pongového borce ve sportovním dramatu Ping Pong či jako milý podivín v romantice Laundry) se severokorejskými kořeny, jenž žije s otcem v Japonsku, které není k Severokorejcům právě přívětivé, není snadné pozřít. Z dynamické podívané se s rostoucím důrazem na vztah Sugihary a japonské dívky (Kou Shibasaki aka Mitsuko z Battle Royale, zdravím Maria! :)) film postupně zlomí v pomalou a křehkou záležitost. Sugihara nejen díky původu rodičů bojuje na několika frontách a prochází si krizí identity. Má jisté předpoklady se s tím vším porvat - po tátovi zdědil boxerské geny. A dá se nakonec dohromady s krásnou Sakurai? To by se měl zvědavý čtenář dozvědět z projekce a ne ode mě. Minimálně bude mít jistotu, že uvidí povedené pěstní bitky a tradičně japonsky decentní, ale velice křehce působící romantické scény. A především hodně zajímavý filmový počin. Takže neváhejte a pokud možno ve středu mažte na půl sedmou do Lucerny. V práci vám pak budu v tu dobu upřímně závidět.



Žádné komentáře: