pátek 22. května 2015

Zažij Vietnam - vietnamské jídlo a vietnamská kultura na Jiřáku

Na stánky s asijským jídlem narazí člověk i v rámci pražských food festivalů spíše sporadicky, takže jsem při prvním načrtnutí programové linie festivalu Zažij Vietnam (facebook) zajásal. Akce v rámci Roku vietnamské kultury 2015 slibovala vedle kultury též představení vietnamské gastronomie. Dle zainteresovaných stran včetně vietnamské ambasády to vypadalo, že se akce neomezí jen na pár stánků s bun cha, rolkami, banh mi a pódium pro vietnamské tanečníky, a zabere aspoň třetinu náměstí Jiřího z Poděbrad... Vietnamskou kuchyni mám hodně rád a Jiřák mám skoro za rohem pár minut pěšky, tak jsem se začal hodně těšit. Poznamenal bych, že se festival konal kousek od bistra Pho Vietnam, průkopníka na poli pravé vietnamské kuchyně mimo vietnamská tržiště. Tento můj oblíbený podnik (můj článek na asianstyle) hodně pomohl nastartovat boom vietnamského jídla v Praze. Místo konání festivalu mi tedy přišlo hodně symbolické.


Co se týče jídla, tak mě akce celkem potěšila, ale zase nemůžu říct, že nadchla. Ve stáncích se objevilo vše, co by tam zkušený návštěvník vietnamských podniků čekal , ale kapku chyběla větší pestrost a njějaké netypické chutě. Největší fronta se překvapivě vytvořila už před polednem u stánku s bun cha, jedním z nejběžnějších jídel ve vietnamských restauracích a bistrech. Mně tento tradiční pokrm za léta dost zevšedněl. Ale u velkého množství návštěvníků akce to očividně neplatilo... Odpoledne už bylo natřískáno před bagetami od Mr. Banh Mi (můj článek) i před stánkem zbrusu nové bagetárny banh-mi-ba (facebook), která otevře zhruba za měsíc provozovnu v Rybné ulici v centru Prahy. Mr. Banh Mi míjím často při cestě do práce, minul jsem ho vzhledem k minimálně půlhodinové frontě i na Zažij Vietnam. Bageta s hovězím masem od banh-mi-ba byla taková normální, i když chutnala. Víc mě potěšilo kuřecí kari na saigonský způsob v kombu s mango sálatem ze stánku stodůlecké restaurace Gao Den (škoda, že se nachází na tak odlehlém místě).


Samozřejmě nechyběly bun bo nam bo, smažené i nesmažené závitky, plněné knedlíky, rýžové palačinky banh cuon (před třetí hodinou už bohužel vyprodané), ovocné kompoty, sezamové koule a nápoje v podobě vietnamské kávy a ovocných limonád. Tedy nic, co bych už neměl jinde, aniž bych jezdil do Vietnamu. V tomto ohledu menší zklamání a zároveň jediná moje výtka k akci  Kulturní vložka, které jsem byl přítomen, sestávala především z tanců a her na strunné nástroje. Vystoupila i dívčí skupina OMG, jež se minulý rok umístila na prvním místě v mezinárodní k-popové soutěži. Všechna pódiová představení se mi líbila. Nebýt půlhodinových přestávek, zůstal bych v hledišti déle.

Ale nechme už mluvit obrázkovou dokumentaci.

Hodně mi chutnaly mango závitky...


Připravila je moc pěkná vietnamská slečna...


U stánku s bun cha fronta takřka neubývala. Grilovalo se nonstop...


Kulturní program zahájilo v 15 hodin taneční a pěvecké vystoupení vietnamských dětí...


Pokračovalo se s hrou na tradiční strunný nástroj...


Taktovku převzaly hezké vietnamské dámy s typickými špičatými klobouky...


Následovaly sympaťačky v červeném úboru. Nemálo lidí si asi vzpomnělo na Vinnetoua :)...


Mladá taaneční formace předvedla dynamické vystoupení...


Během přestávek přišlo vhod občerstvení v podobě dobré vietnamské kávy...


Žádné komentáře: